ADRESSE, TRANSPORT OG PARKERING01

Adresse

Askekroken 11, 0277 Oslo

VIS I KART ➔

Ankomst med kjøretøy

Fra vest/E18: kjør inn i Nedre Skøyen vei/Askekroken for å unngå bomring.
Fra øst: kjør inn Askekroken.

VIS I KART ➔

Innkjøring for bil- og sykkelparkering på vestsiden av bygget (innkjøring fra Askekroken). Innkjøringen gjelder for både ansatte og besøkende.

VIS I KART ➔

Elbilladere drives av Fortum Charge & Drive.

CHARGE & DRIVE-APP ➔

Offentlig kommunikasjon

Tog og flytog

Samtlige lokal- og regionaltog, samt flytog stopper på Skøyen Stasjon.

VIS I KART ➔

Rutetider tog

VY.NO ➔

Rutetider Flytoget

FLYTOGET.NO➔

Buss og trikk

Det er god bussdekning lokalt og regionalt. Stoppesteder ved Skøyen Stasjon og Thune.
Trikk: 13-trikken stopper rett utenfor (stoppested enten Skøyen eller Thune stasjon).

Rutetider og stoppesteder

RUTER.NO ➔

Bysykkel

Bysykkelstativer

VIS I KART ➔

Sykkelparkering og garderober

Innvendig sykkelparkering er utstyrt med både vaske- og servicestativ. Parkeringen er tilgjengelig for leietakere med adgangskort og avtale.

I tilknytning til sykkelparkeringen ligger tilgjengelige garderober for alle leietakere. Garderobene inneholder omkledningsområde, dusj, wc, låsbare skap og tørkerom. Skapene låses med egen hengelås.

ADGANG02
adgang

Adgang for ansatte 
og besøkende

Ansatte gis tilgang til heis til sine etasjer ved å skanne adgangskort eller app i heislobby. Gjester må ved ankomst registrere seg ved skjermer i hovedinngangen i Askekroken 11. Den som får besøk vil få beskjed om at gjesten har ankommet pr. SMS, og den ansatte må selv hente gjesten nede i lobbyen.

For nye ansatte eller ved mistet adgangskort kan nye kort bestilles og hentes ut i servicetorget i 1. etasje. Kort kan kun bestilles av personer hos leietaker som er godkjent for kortbestilling.

Gjesten kan også gis direkte adgang til leietakers etasje ved å henvende seg til servicedesken. En slik rutine må være forhåndsavtalt mellom leietaker og servicedesken.

SERVICEFASILITETER03

Bygget

07.00 - 17.00

Utenom åpningstid kreves
adgangskort med kode.

Servicetorg / kaffebar

07.30 - 16.00

07.00 - 16.30

Personalrestaurant 1. etg, 
Askekroken 11

10.30 - 13.00

Personalrestaurant 4. etg, 
Drammensveien 145

07.30 - 09.00

10.30 - 12.45

Servicetorget

Servicetorget ligger ved siden av kaffebaren og kan bistå besøkende og ansatte med de fleste spørsmål. Servicetorget fungerer som husets resepsjon og bistå med alt fra adgangskontroll til taxi, samt bookinger av våre møterom i Skøyen Konferanse.

Konferansesenter

Konferansesenteret er velutstyrt og består av 8 møterom og en konferansesal som rommer inntil 200 personer. For mer informasjon og bestilling klikk på linken under.

GÅ TIL SKØYEN ATRIUM KONFERANSE ➔

Restaurant

En restaurant i Askekroken 11 vil åpne våren 2020.

App for Skøyen Atrium

Med appen kan du blant annet kjøpe mat i personalrestauranten i 1. etg, bestille kaffe i kaffebaren, eller booke rom i konferansesenteret.

iOS - Last ned ➔
ios-app-download
Android - Last ned ➔
android-app-download
FUNKSJONER I KONTORENE04

Lys

Lyset i lokalene baseres på bevegelsessensorer. Lysstyrken på møterom kan justeres manuelt gjennom bryteren plassert i møterommene. For å justere lysstyrkenivået i øvrige arealer må leietakerrepresentant kontakte driftsavdelingen.

Solavskjerming

Utvendig solavskjerming er sensorstyrt og styres automatisk i forhold til sol og vind. Solavskjermingen kan også styres manuelt i ulike soner med egne brytere på vegg. Innvendig solavskjerming er manuell.

Ventilasjon

Ventilasjonssystemet kan overstyres ved ønske om drift utenom normale driftstider, eks ved overtid. Ved overstyring velges antall timer man ønsker, hvor ett trykk gir en time. Overtidsbrytere er plassert foran tekniske rom.

Temperatur

Temperaturen kan justeres med +/- 3 grader. Lokalene er delt opp i soner slik at temperatur i møterommene kan justeres vha. bryter på vegg.

Innbruddsalarm

Alarmer er installert i både felles- og leietakerarealer og skrur seg på utenom byggets åpningstid (07.00-17.00).

Miljøsertifisering

Bygget er av energiklasse A og er klassifisert til BREEAM Excellent.

BRANN OG RØMMING05

Brannalarmanlegget har direkte alarmoverføring til brannvesenet. Dersom brann inntreffer skal brannvesenet alltid kontaktes på 110.

Det er den enkeltes ansvar å gjøre seg kjent med rømningsveier og manuelt slukkeutstyr, samt nødutganger iht. egen rømningsinstruks. Leietaker oppnevner sine brannansvarlige, en pr. etasje/ område. Den som oppdager brann eller mistenkelig røyk, skal straks utløse brannmelder. Straks brann oppdages, skal alle forlate bygningen i ro og orden.

HEISENE MÅ IKKE 
BENYTTES VED BRANN.

Ved ethvert branntilløp skal du:
  • VARSLE :Dersom brannalarmen ikke høres, utløs manuell melder og ring til 
    brannvesen på 110.
  • REDDE :Mennesker utsatt for fare.
  • SLUKKE :Hvis mulig, forsøk å slukke med nærmeste brannslukningsutstyr.
  • RØMME :Evakuer bygningen, bruk nærmeste rømningsvei. Gå til samleplass.
  • HJELPE :Bistå ansvarlig personell. Veilede brannvesenet.
brann, rømming
KONTAKT06

ADRESSE

PersonvernCopyright ©